احمدی نژاد قرار بود رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف شود،اما او این کار را نکرد
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

 دبیر کل و جمعی از اعضای شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی پیش از ظهر دوشنبه با علامه مصباح یزدی دیدار کردند. در این دیدار حضرت علامه مصباح یزدی سخنانی واضح و صریح را درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری، مبنای وحدت و شرط تحقق آن و عملکرد برخی افراد و جریانات سیاسی در گذشته مطرح کردند.

 

به گزارش وب سایت انعکاس، از آنجا که برخی رسانه ها گزارشی سانسور شده و ناقص از این دیدار منتشر نمودند که به اصل برخی مباحث لطمه وارد کرده بود، خبرنگار بی باک گزارش کامل این دیدار را طی دو بخش منتشر می کند.

گزارش اول مربوط به ۲۰ دقیقه ابتدایی این دیدار می باشد که دبیرکل جمعیت ایثارگران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد گذشته حزب خود، نکته نظارات و درخواست های خود از حضرت علامه را مطرح می کند.

عذرخواهی علامه مصباح از حضار بخاطر تاخیر چند دقیقه ای

حضرت علامه مصباح یزدی چند دقیقه ای دیر می رسد، همین تاخیرزمانی اندک که شاید دیگران آنرا بیش از حد طبیعی و مرسوم بدانند و حتی برخی مدیران، مسئولان و شخصیت ها نسبت به زمان های بیش از آن نیز دقتی نداشته باشند و حتی بعضا آنرا از شئون (!) جایگاهی خود ترسیم کنند، علامه را متواضعانه به عذرخواهی وا می دارد. انگار ایشان از کوچکترین مساله ای در قبال خود براحتی نمی گذرد لذا در همان ابتدای دیدار، از حضار بابت چند دقیقه تاخیرش عذرخواهی می کند و در اواسط جلسه نیز بار دیگر بابت این مساله عذرخواهی می نماید.

بنابر گزارشات خبرنگار ” بی باک”، در ابتدای این دیدار حسین فدائی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن معرفی همراهان خود، مطالبی را درباره پیشینه جمعیت ایثارگران و عملکرد گذشته خود و تلاش های گذشته شان برای تحقق وحدت در بین گروه های اصولگرا مطرح کرد و از کسانی که به نقشه ترسیمی وحدت مدنظر آنان عمل ننمودند نیز گلایه های صریحی نمودند.

اولین گلایه فدایی و اظهار شهادتین!

از نحوه شروع و اظهارات فدایی مشخص بود که وی برای عرض گلایه و شاید متقاعد کردن حضرت علامه برای همراهی با آنان در طرح و برنامه های آتی آمده است به گونه ای که فدایی حتی از اینکه دفتر علامه مصباح، زمان این دیدار را به وقت دیگری نینداخته تا افرادی چون فروزنده و نادران که مشرف به کربلا بودند هم برگردند و در این جلسه شرکت کنند، مختصر شکوه ای کرد.

وی در ابتدا گفت: من مقدماً یک چند دقیقه ی کوتاه شهادتینمان را خدمت شما تقدیم کنیم و تقاضای ما از محضر شما، یعنی اعتقادم را عرض می کنم هر جا که حضرتعالی اشکالی می بینید، حتماً به ما بگویید که این اعتقادات و مواضع ما اگر جایی نقص و کمبودی دارد بگویید تا از محضرتان استفاده کنیم و اگر فرصتی هم شد یک چند دقیقه ای را یک مقدار خصوصی تر مطالبی را خدمتتان تقدیم کنم.

اکثر دوستان ما هئیتی هستند

فدایی اظهار داشت: به برکت اباعبدالله الحسین و هیئت های مذهبی و روحانیت، اکثر این دوستان با هیئت و مسجد بزرگ شده اند و دین شان را از روحانیت گرفته اند و قائل بر این هستند که دین پاسخگوی نیاز افراد در دنیا و آخرت ما است و این غیر از مسیر روحانیت بدست نمی آید.

دبیرکل جمعیت ایثارگران اظهار داشت: روحانیت هم همان روحانیت فقاهتی سنتی با روش سنتی که حضرت امام فرموده اند. و همانطور که نظام هستی را توحید سامان داده و می دهد، در حوزه ی اجتماع و سیاسیت، انسجام امّت و جامعه و مردم از طریق ولایت حاصل می شود و رهبری الهی است که جامعه را در مسیر هدایت قرار می دهد و طبعاً در دوران غیبت این مجتهد جامع الشرایط است که این مسیر را هدایت می کند و ولی فقیه را ما در این مسیر نگاه می کنیم و بعد تبعیت از آن را یک وظیفه ی الهی می دانیم.

ورود به عرصه سیاسی را بر مبنای وظیفه یک اصل می دانیم

فدایی افزود: ورود در عرصه ی سیاسی را یک جهاد و یک وظیفه و تکلیف تلقی کرده ایم. در همان دهه ی هفتاد وقتی که آقا بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کردند و بعد از جنگ در بنیاد بودیم و گروه های فرهنگی برای مبارزه با تهاجم فرهنگی را تشکیل دادیم و منشأ این شد که آرام آرام به صحنه سیاسی بیاییم چون گروه های سیاسی ولایی در این عرصه کم حضور داشتند، آمدیم در عرصه انجام فعالیت های سیاسی را بر مبنای یک وظیفه و تکلیف برای خودمان اصل دانستیم.

دبیر جمعیت ایثارگران گفت: همان روزهای اول خدمت آقا رسیدیم و عرض کردیم که ما تصرف در امور سیاسی و اجتماعی جامعه را از شئونات صاحب الامر و طبعاً از طریق جانشین ایشان می دانیم و لذا بودن کسانی که مورد اعتماد شما باشند را در تشکیلات لازم می دانیم.

برخی اصولگرایان بعد از رسیدن به قدرت مغرور شدند

وی اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری ۸۴، خب صحنه خیلی پیچیده بود و همه ی متدینین تقریباً به این جمع بندی رسیدند که جریانی دارد تلاش می کند که مسیر انقلاب را از مسیر اصلی خودش جدا کند. از سه چهار سال قبل دوستان تلاش زیادی کردند. یک فضای خوبی درست شد و یک صفا و صمیمیتی بین وفادارن به نظام شکل گرفت ولی آن توفیقات و موفقیت ها، آرام آرام برای بعضی احساس غرور یا هرچیز دیگری را متأسفانه سامان داد که آثار خوبی نداشت و نتیجه اش این شد که در انتخابات علی رغم تلاش های زیاد و گسترده ای که صورت گرفته بود و علی رغم اینکه بسیاری از این دوستان نظر و دیدگاه رهبری را می دانستند، راه خودشان را رفتند و این یک آسیب بسیار جدی و بزرگی است که متأسفانه هنوز بین نیروهای وفادار به نظام هست.

فدایی بدون هیچ اشاره به منبع کشفیاتشان از نظرات مقام معظم رهبری، گفت: من به دوستان می گویم که این گروه ها ، افراد، شخصیت ها و سیاسیون به اندازه ای که برای خودشان در مسائل سیاسی و انتخابات حق قائل هستند، اگر اعتقاد و انصافی دارند، برای ولایت نیز لااقل حق قائل باشند. هرچند که ما باید تمام ظرفیتمان را صرف این کنیم که ببینیم که دیدگاه های رهبری چیست و تلاش کنیم که آن را به ظهور برسانیم و تکلیف و وظیفه ی ما این است که تمام ظرفیت هایمان را برای فهم خواسته رهبری و تحقق دیدگاه های ایشان بسیج کنیم.

احمدی نژاد قرار بود رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف شود
دبیر کل جمعیت ایثارگران افزود: در همان روزهای اول ما با آقای احمدی نژاد مشکل پیدا کردیم. یعنی ایشان در جلسه ای که در منزل ما هم بود و در واقع چهار نفر بودیم، گفت؛ من تکلیف دارم که به میدان بیایم. ما خیلی صریح و روشن گفتیم که این تکلیفی که شما می گویید یعنی چه و از کجا این تکلیف را بدست آوردید؟ قرار شد که برود سؤال و کسب تکلیف کند و یک مسیری را طی کرد، و بعد از آن آمد و گفت که من به این جمع بندی رسیده ام که رئیس ستاد آقای قالیباف شوم و از آقای قالیباف حمایت کنم اما او این کار را نکرد و در آن جلسات چهار نفره ای که بودیم پیمانی بسته شد، آن را هم عمل نکرد و مشکلاتی را به نظر من برای جامعه به وجود آورد.

خواص بخاطر عدم حمایت از قالیباف باید پاسخگو باشند!

فدایی، در ادامه از اینکه خواص جامعه در انتخابات مجلس نهم به قالیباف اقبال نکردند و از احمدی نژاد حمایت کردند، گلایه کرد و گفت: البته در این میان نیروهای متدین و خواص سیاسی ما بی نقش نبودند، مخصوصاً خواص باید پاسخگو باشند که چرا چنین فرصت هایی را به وجود می آورند که یک عده ای از افراد بتوانند از این فرصت ها سوءاستفاده کنند. هزینه ی سنگینی را هم متوجه جامعه می کند که البته آنچه که اتفاق افتاد، خیر و برکت هایی را نیز برای جامعه ما انشاءالله داشته است ولی فرصت بی نظیری که خداوند برای ما فراهم کرد، می توانستیم به مراتب بیشتر از این در مسیر پیشرفت و تکامل انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب کار کنیم.

انتقاد از عملکرد جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم

فدایی به وقایع مجلس هشتم و نهم هم اشاره ای کرد و گفت: در بحث انتخابات مجلس نهم نیز برای ما یقین شد که متدینین و حزب الله لیست واحدی داشته باشند. محضر جنابعالی ( علامه مصباح یزدی ) و آقای آقاتهرانی نیز عرض کردیم.

وی در انتقاد از لیست جداگانه جبهه پایداری در مجلس نهم که منجر به عدم راه یابی افرادی چون فدایی و نمایندگان قالیباف به مجلس شد، گفت: در انتخابات مجلس نهم، دوستان جبهه پایداری که خود را به شما منسوب می کنند، وقتی که وارد صحنه شدند گفتند که ما نمی خواهیم این وحدت به هم بخورد و می خواهیم که با وحدت کار کنیم و بعد هم گفتند که می خواهیم لیستی بدهیم که حداکثر توافق را داشته باشیم و به نظر من این ها آسیب به اردوگاه متدینین زد!

تلاش یک جریان برای مقابل هم قرار دادن روحانیت

فدایی در ادامه عنوان کرد: من خیلی صریح به دوستان عرض کردم و اعتقادم هم این است که جریانات مختلفی تلاش می کنند که روحانیت را مقابل هم قرار دهند. در این مقطع سیاسی اگر ما علمای بزرگمان را در مقابل هم قرار دهیم، هزینه اش خیلی سنگین است و جمع کردنش هم خیلی سخت و دشوار می شود.

احمدی نژاد نمی خواهد براحتی کنار برود

دبیرکل جمعیت ایثارگران ابراز داشت: حالا در عرصه ی جدیدی وارد شدیم که به نظر ما نظام سلطه، جریان فتنه و جریان انحراف نمی گذارد که جمهوری اسلامی به آسانی از این گردنه عبور کند، یعنی تلاش آنها این است، البته توهم دارند ولی آنها سرمایه گذاری و تلاش می کنند که یک آسیبی را وارد کنند،حتماً آقای احمدی نژاد نمی خواهد که این مسیر به آسانی از دستش خارج شود. جریان فتنه هم که سرمایه گذاری سنگینی کردند که بتوانند از این موقعیت استفاده کنند. نظام سلطه نیز به پشتشان می آید. منافقین،گروه های ضدانقلاب و تمام بحث های تحریم و نارضایتی های مردم و همه به خاطر این است که بتوانند این بی اعتمادی بین مردم و نظام را سامان بدهند و بعد نارسایی ها را به گردن رهبری بیاندازند و کل نظام را با چالش مواجه کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب